Saturday, July 14, 2007

Majlis ramah mesra adik2 INTEC

Allahuakbar! Allahuakbar!

Aku sungguh gembira. Alhamdulillah selesai sudah program ramah mesra dengan adik2 baru dari INTEC. Ramai yg hadir. 1 bas datang dari cendana. Allahuakbar!! Mana nak dikorek naqib2 yg akan membawa usrah2 mereka kelak. Ya Allah, bantulah, bantulah, bantulah kami dalam membantu agamamu. Mungkin aku perlu meng"offer"kan diriku. Namun aku bimbang aku mungkin x mampu dan mengabaikan amanah tersebut. Beginilah, utk selamat, jika syura menetapkan aku supaya menjadi naqib2 mereka... aku mohon ya Allah berikanlah aku kekuatan melaksanakannya dan jgn beri aku kekuatan utk mengabaikannya!!

Terasa indah membayangkan potensi dakwah yg ada pada adik2 ini. Aku percaya adik2 ini perlu dipercayakan memikul beban murabbi sebab mereka adalah cream of the cream in Malaysia. Masakan tidak, sesiapa yg terpilih ke INTEC bukan calang2 orgnya. Mereka mpy self esteem dan keyakinan yg tinggi terhadap kemampuan diri mereka sendiri. Bagi mereka ia adalah suatu penghormatan yg besar apabila kita mempercayakan keatas mereka tanggungjawab dakwah.

Allahuakbar!!

No comments: